۱۳۹۱/۱۱/۱۴

زبان تنها یک ابزار ارتباطی نیست، زبان سمبل هویت می باشد

اومود اورمولو
زبان تنها یک ابزار ارتباطی ساده نبوده و در خود مفاهیم متعددی را دارد که هر کدام از این مفاهیم تنها در سایه زبان اند که می توانند معنا یابند. 
- زبان سمبل هویت می باشد. 
- زبان اولین ابزار برقراری ارتباط مابین انسانهاست.
- زبان ابزار بیان تفکرات و نوع نگرشهاست.
- زبان مجموعه ای از نشانه های سیستمی می باشد که به طور طبیعی با قوانین نانوشته خود زیسته، گسترش می یابد و شاید بر اثر عواملی خارجی یا طبیعی می میرد.
- هر زبان، زبان مادری مجموعه ای از انسانهای مشخص میباشد. زبان مادری از لحظه تولد تا مرگ با انسان همراه بوده و دربرگیرده تمامی روحیات، نگرشها، احساسات و عواطف، اطلاعات، فرهنگ و به صورت خلاصه نیمی از دنیای وجودی هر انسانی میباشد. 
- زبان یکی از مهمترین موضوعات مشترک یک اجتماع و جهت دهنده برای هدف مشترک اجتماع می باشد. زبان میراثدار منابع اجتماعی می باشد. 
- زبان ناقل فرهنگها و به یقین قسمت اعظمی از خود فرهنگ می باشد.
- برای بیان و درک اجتماعی مهمترین مشخصه زبان اجتماع می باشد. 
- زبان برای متکلمین اش موزه طبیعی و تاریخی میباشد که در برگیرنده فرهنگ ها و دورهای متفاوت میباشد.
انواع مختلف زبان
زبان به صورت عمومی به دو بخش قابل روئیت یا دیداری و نوشتاری تقسیم می گردد. بخش نوشتاری زبان همان آفریده های متنی و گفتاریمان می باشد. بخش نوشتاری زبان در طول حیات خویش به هر نحوی زیسته و سمبلی میباشد. سمبل بخش نوشتاری زبانها نیز الفباها هستند. زبان دیداری از ابزارهائی به مانند سینما، تلویزیون، کامپیوتر و .. قابل روئیت و معنا می یابد. در دیگر سو از ابزارهای زبانی و ارتباطی دیگری به مانند زبان موزیک، زبان بدن و .. نیز استفاده می گردد. امروزه بخش های مختلف زبان از سوی جوامع مورد بهره برداری واقع می گردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر